Monitorizare
Prin termenul de monitorizare intelegem folosirea unui sistem pentru monitorizarea constanta a altor computere din retea in scopul depistarii in timp cat mai scurt a diferitelor probleme care pot aparea : pierderea conexiunii cu serverul, incetarea functionarii unor servicii, etc si anuntarea lor prin email, pager, SMS.
Functionarea retelei, a serverelor si a celorlalte echipamente de retea este importanta pentru angajatii dumneavoastra.
Pentru a ajunge la performante maxime, se incepe prin instalare si configurare si se continua prin utilizarea unui pachet de programe specializate. In acest mod se poate monitoriza disponibilitatea oricarui echipament sau tip de serviciu din reteaua dumneavoastra.
Pericolul unui atac de succes asupra unui sistem vizibil in internet este ridicat in cazul in care respectivul sistem nu este foarte bine protejat, iar consecintele lui variaza, de la accesul la mesajele email, la acces nerestrictionat la orice fisier sau informatia aflate in reteaua informatica, de la aflarea parolelor de acces, la alterarea sau distrugerea informatiilor aflate pe respectivul sistem sau in reteaua informatica
In timp ce un sistem de detectarea a intrusilor monitorizeaza eventualele pericole din afara retelei, monitorizarea retelei inseamna supravegherea retelei pentru depistarea incarcarii sau a serverelor picate, conexiunilor de retea sau alte deviceuri.
De exemplu, pentru monitorizarea unui webserver, sistemele de monitorizare pot verifica capacitatea webserverului de a afisa o pagina web; pentru monitorizarea un server de mail se testeaza capacitatea serverului de mail de a trimite un mesaj prin SMTP si receptionarea lui prin IMAP/POP3.
Ce va oferim:
- monitorizare permanenta a serviciilor
- alerte prin email si/sau sms in cazul indisponibilitatii unui serviciu; configurarea lor se face pentru fiecare serviciu in parte si pentru diferite tipuri de erori (raspuns intarziat, incorect, incomplet, lipsa raspunsului, etc).
- rapoarte in ceea ce priveste monitorizarile
- verificari zilnice ale rapoartelor de sistem si log-urilor
- rularea zilnica a unor programe de detectie a eventualilor intrusi sau virusi in sistem (IDS - Intrusion Detection System)
- verificarea 24/7 a functionalitatii serviciilor
In acest mod aveti posibilitatea sa fiti avertizat imediat ce apare o eroare sau indisponibilitate a echipamentelor si serviciilor dumneavoastra pentru a putea lua masuri imediate cu efecte in reducerea consecintelor negative.
|